En Fuego

Efter en rastlös natts sömn så var det dags att åka till Borgeby för att delta som instruktör för årets första F13 läger. Blev väldigt imponerad av den grupp som jag ansvarade för under de passningsövningar som dagen innehöll. Det är roligt att se att damsidan utvecklats rejält rent tekniskt, för att göra en "Jörgen Lennartsson" så får jag ägna ett par tankar åt de klubbtränare som fortsätter att fostra talanger, ni gör Fotbollssverige möjligt! Asmundstorp besöker jag imorgon då det är dags för årets första P13 läger. Tjejerna har satt ribban och jag förväntar mig inte mindre av killarna - hoppas på att även bli rejält imponerad imorgon.





Fick reda på efter vad som känts som en extreeeemt lång väntetid att jag får resa å STS vägnar till London för att ansvara över en fotbollsgrupp som ska träna med Chelsea FC i två veckor. Det kan vara svårt för många att förstå hur pass mycket det här betyder för mig. För fem år sen började jag träna mitt första fotbollslag och har gjort det regelbundet sedan dess om än med olika arbetsgivare. Jag kan inte minnas hur många olika uppdrag som jag har genomfört under denna femårsperiod för att få erfarenhet och utveckla mina ledaregenskaper. Jag spenderade två år på en utbildning för att bli en bättre tränare, om man går genom föreningsfotbollen får man samma kompetens inom en månad. Nu har jag läst 90 hp Engelska till stor del för att i framtiden få möjlighet att arbeta utomlands och nu står jag här vid mitt första utrikesuppdrag. Den här resan ger mig möjlighet att knyta kontakter och lära mig ännu mer från den allra främsta eliten samtidigt som jag har nöjet att få anpassa mitt engelskabruk till en motiverad och talangfull grupp av internationella elever. Detta påverkar inte andras vardag och jag vill inte vara självgod för detta är inte det mest betydande i världen men det är, som man säger: "Not the time to fuck up".




Här i Cobham, södra London, kommer vi att träna



Da Front



El Clásico ikväll!
Som man har längtat! Att Zlatan inte är med bör Real supportrarna gilla och att Kaká inte är med bör Barca supportrarna gilla. För att vara objektiv så är det värdelöst att gå miste om dessa profiler eftersom en Clásico förtjänar de bästa spelarna och subjektivt så vill jag att Barca ställer sitt bästa lag mot Real och ger dem en rejäl omgång. Barcelona har vunnit de tre senaste mötena och jag tippar på en kvartett!





NJKC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0