Guldvittring

För mig känns det verkligen förvånande att Helsingborg rest sig såpass bra efter den tunga derbyförlusten mot Malmö. Det tyder på en enorm vilja att vinna och att Conny Karlsson visar att hans HIF inte släpper greppet om den Allsvenska som de dominerat under så gott som hela året. Jag var kritisk mot honom innan serien startade, jag tog tillbaka det direkt när jag såg hur smart HIF agerade under den femte omgångens hemmamatch mot Elfsborg - vinst med 2-1.



Alexander Gerndt har blivit en personlig favorit
. Det börjar talas om landslag och proffskontrakt och med tanke på att Marcus Rosenberg fick debutera efter sin säsong i Halmstad och att Tobias Hysén + Daniel Larsson redan gjort sina är det inte fel att spekulera, en fråga som kvarstår är dock: kan Gerndt klara av det? Spelare som är dominanta i Allsvenskan har sällan levererat på landslagsnivå eftersom de möter spelare på högre nivå och inte ställt om till de kraven. Endast ett fåtal, som Anders Svensson, har den rutinen att prestera även om de har sin högstanivå bakom sig. För min del krävs det att HIF spelar till sig ett SM guld och i såfall tar sig en plats i Champions League eller att Gerndt blir proffs för att han ska få sin chans i landslaget.




Malmö FF är det starkaste laget i Sverige rent kvalitetsmässigt. Med Allsvenska mått sätt har de allt: en bra målvakt, en stabil backlinje, ett kreativt mittfält och forwards som levererar - detta borde räcka för att höja Lennarts pokal men blir det så? Jag vet faktiskt inte och jag vågar inte att spekulera fullt ut i denna skånska rysarduell. Allt jag kan påstå nu är att HIF är i fantastisk form och att Malmö måste hantera den press som därmed har uppstått.




Rooney's lön är löjlig. Att United befinner sig i finanskris känns som ett tomt påstående om de kan ge denne man 12 731 kronor i timmen. Det mest banala med denna historia är att han faktiskt inte är bäst betald i Premier League, kan ni gissa vem det är? Ni måste kunna gissa klubben iaf? Det finns för mycket pengar inom proffsfotbollen, pengar som kunde gått till så mycket annat än lyx till en person som inte skulle kunna spendera så mycket under tio livstider. 550 miljoner för fem år... man hade kunnat rädda den borttynande Tigerstammen tiotusen gånger om.




PSV vinner över Feyenoord med 10-0 och TV4 nyheterna rapporterar att det imorgon kommer att flyga grisar, regna grodor samt att helvetet har frusit till is. Jag är mest intresserad av hur spelarna i Feyenoord reser sig efter denna katastrof och hur PSV's manager Rutten (roligt namn) har kvar deras fötter på jorden.

[NJKC]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0