Silly Season - Finns det något mer att tillägga?

Är det bara jag som är trött på medias bevakning av Zlatan och hans vistelse i Barca? Visst är det intressant att spekulera men efter juni, juli och snart hela augusti så börjar det bli extremt tröttsamt men jag är konformist och får väl säga mitt, om än kortfattat. Att "Cirkus Zlatan" med clownen Raiola återvänder till Milano känns väl ganska logiskt och Barca visar inte direkt att de är intresserade av att behålla honom, i ärlighetens namn så borde de inte göra det heller när Villa kommer att göra alla på Camp Nou nöjda, förutom bortafansen... Zlatan har gjort sig ett stort namn i Italien (Ibra) och hans spelsstil visade sig relativt ineffektiv i La liga där försvararna pressar aggressivare samtidigt som lagen oftast har högt försvarsspel - Zlatan trivs väldigt bra mot lag som använder lågt där han får tid på sig att utmana på egna villkor.



Legend åt höger, retard åt vänster


Ola Toivonen i Liverpool är en betydligt trevligare spekulation men jag tror inte att det hade passat in särskilt väl, förmodligen hade de velat ha honom som fjärde forward bakom N'gog, Torres och Babel även om Ola är bättre än två av dem (avgör själva). Ett år till som stor profil i Holland hade gjort honom gott, kan Suarez stanna ett år till i Ajax kan nog fan Ola stanna ett år till i PSV. Jag är verkligen imponerad över hur mycket han växt det senaste året och det var verkligen ingen slump att PSV lånar Berg - när man har två forwards som fungerar jättebra tillsammans under en förutbestämd tid; varför ska man då göra sig av med den ene innan äventyret ens har börjat?




Nostalgi är en fantastisk känsla. Drömde mig för ett ögonblick tillbaka till VM - 94 och spelarna som vi hade då. För mig är de spelarna hjältar, legendar... fan titaner! Vilket ikonrikt lag: Thomas Ravelli, Jocke Björklund, Jonas Thern, Stefan Schwarz, Kenneth Andersson, Thomas Brolin, Martin Dahlin... kanske inte Håkan Mild dock ; ) Att jag tar upp Nostalgi är för att nutiden måste vara sämre än dåtiden - dagens svenska landslag saknar dessa hjältar men U21'orna förra sommaren visade att det kan vara på gång och vem vet, tjugo år efter VM bronset kanske vi återberättar om nya hjältar, legendarer och titaner som heter just Toivonen, Berg och Ibrahimovic.





Det är roligt att många läser bloggen, innan har det varit väldigt oregelbundna siffror men det har uppstått en jämnhet. Eftersom skolan drar igång igen, så får jag anstränga mig och även skapa en jämnhet i mitt skrivande. Ciao

[NJKC]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0