Gärdsgårdsfotboll

Ikväll var det match med b-laget på bortaplan och det var jäkligt roligt, som vanligt. Stämningen före match är alltid så avslappnad och det är ett jätteskönt sätt att spela fotboll på. Under match så märker man dock att det fortfarande är tävlingsmänniskor som spelar för tempot skruvas gärna upp och det skälls på både domare och medspelare - precis som det ska vara! Idag spelade vi faktiskt bra, tro det eller ej, vilket är ganska sällsynt när det gäller b-lag i största allmänhet men det var något som klickade. Det kan ha berott på att ingen var bakis eftersom det var kvällsmatch - vem vet.




Läste som hastigast att Svennis förhandlar med Aston Villa. För mig, som är och ständigt förblir en Svennis supporter, så är det jätteroliga nyheter. Har grämt mig att han aldrig fick en riktig chans i Manchester City där han gjorde väldigt bra ifrån sig med en tunn trupp, nu har han ett starkt och offervilligt lag som bas utan de stora divorna. Jag tror att han kunde överraskat många om de gett honom några år istället för några månader.




Imorgon är det svenska landslaget x 2 när småttingarna tar hand om Israel och herrarna möter Ungern - som är livrädda. Sverige känns pånyttfött under Hamrén och vi har bjudits på mer underhållning under hans tid än under de senaste fyra åren med Lars Lägerbäck, och då har vi inte spelat en tävlingsmatch. Besvikelsen blir enorm *om* vi inte klarar kvalet, men det säger jag bara för att tilltron till detta lag är större än på väldigt länge.




Kom på att jag ska upp kl 6,00 imorgon, så bäst att hoppa i säng. Vill egentligen inte... hade hellre kollat på Nitro Circus men det gäller väl att vara rejäl.

[NJKC]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0