Ibland går det inte som man tänkt sig

Flera storlag åkte på rejäla bakslag igår. Mitt kära Barcelona får stryk på hemmaplan med 2-0 mot nykomlingarna Hercules... hoppas att någon var smart nog att tippa en tvåa där och dra in rejält med cash för en värre högoddsare får man leta efter. Zlatans Milan fick också stryk mot en nykomling med 2-0 och den matchen såg jag. Snacka om att jag gillade Cesenas ettriga spelstil, särskilt ytterforwarden Giaccherini - italiensk landslagsklass igår. Roma åkte till Sardinien och fick storstryk mot alltid farliga Cagliari. Jag får alltid Asterix och Obelix som synonym när jag läser om Cagliari. Romarna kontrollerar hela riket förutom en liten prick på kartan där de omöjligen kan ta sig igenom, det är charmigt; det är Cagliari.




Även Manchester United åkte på ett bakslag i kryssmatchen mot Everton - utan träskmonstret. Kanske tänker sig sir Alex för innan han ställer Rooney åt sidan, Wayne har visat att han har ett starkt psyke i motgång och att han i grund och botten är en professionell fotbollsspelare. Det känns fel att han berövas att möta moderklubben där han som så många gånger förr, säkert blivit matchhjälte för United.



Allsvenskan är spännande i år för oss skåningar. Att det blir ett lag från Skåne som vinner serien visste man redan efter fem omgångar, blir det då rött eller ljusblått? Båda känns som värdiga seriesegrare om man ser till tabellen. Vad jag verkligen gillar är att båda dessa lag verkar ha förstått värdet av ungdomlig kraft, när Malmö fullt ut började satsa på Ivo Pekalski, Jasmin Sudic, Agon "Ålen" Mehmeti och Pontus Jansson har de belönats och ligger nu bättre till än vad de gjort med avdankade gamlingar under tidigare upplagor. HIF har i mina ögon seriens bästa startelva efter att de värvat Alexander Gerndt som gör två klockrena frisparksmål mot sin förra klubbadress, Gefle IF. Allting avgörs inom kort på Swedbank Arena, och jag vågar inte tippa utgången.... än i alla fall.




Om ett par timmar spelar vi i Stehags AIF match och det är mot ett lag som tidigare var utmanare om att knipa seriesegern, men med tanke på deras dåliga form och vår extremt bra (13 poäng av 18 möjliga under hösten) så ska vi kunna ta hem det, med hemmaplan och allt. Däremot saknar vi ett par nyckelspelare så det gäller att spotta sig i nävarna.

Imorgon är det den första riktiga skoldagen och vi ska läsa fysiologi, det verkar extremt krävande så det gäller att bruka allvar. Ser fram emot kampsports och parkour passen som kommer snart, ska utmana den största killen i gänget, skitsamma att man får stryk.

[NJKC]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0