Nytt Extraliv, Calcio!

Äntligen blåser ett lag liv i den evigt trista Serie A. Milan har värvat tre världsspelara i Kevin-Prince Boateng, Robinho and you-know-who. För första gången sen tidigt 00-tal kanske det vore spännande att se en italiensk match. För min del känner jag att Milan agerar smart som balanserar ut dessa värvningar genom att göra sig av med dödvikt i Klaas-Jan Huntelaar och Marco Boriello, de har verkligen levt i skuggan av Pato som i nuläget inte har sin plats i startelvan säkrad längre.



- "I Have You Now!"


Det är en del som talar för Milan i nuläget. Även om kraven höjts enormt den senaste veckan så arbetar de ur underläge då Inter är regerande mästare, för femte gången i följd och Roma aspirerade som huvudutmanare förra säsongen. Även om Milan kom på en tredjeplats så kan de vara allt annat än nöjda efter ännu ett år utan titlar, men nu har hoppet tänts med en fenomenal offensiv kraft. Även om Inter fortfarande är före så har Milan nu en bredd med spets som de saknat på länge.




"- This squad is now the ultimate power in the universe. I suggest we use it!"


Vad som talar emot Milan är att de har en uråldrig backlinje. De skeppade iväg Kakha Kaladze till Genoa efter tio års trogen tjänst och tonar på så vis ner den stämpeln men det kanske inte är backlinjens ålder som är för hög, det är nog snarare tempot som är slött. På ytterbacksplatserna i premiären mot Lecce ställde Milan upp med Bonera till höger och Antonini till vänster. Bonera tar sällan en offensiv löpning och när han gör det så tappar han garranterat bollen, det är ingen högoddsare. Antonini är som alltid övertänd och är ingen man för de stora matcherna. Ser man till Inters förstaval gällande ytterbackar; Zanetti till vänster och Maicon till höger så ligger stadens bohemiska lag ljusår efter. Mittbackarna är (en favorit) Alessandro Nesta och Thiago Silva som är väldigt starka och riktiga stjärnor men de går inte att förlita sig på när det gäller att bygga uppspel.



- "I don't know who you are or where you came from, but from now on you'll do as I tell you, okay?"

Jag är inget jättefan av att spekulera... eller jo det är jag väl men inte när det gäller "what if" scenarion för de går alltid överstyr och är extremt sällan realistiska, det blir snabbt tio spekulationer i en. Men vad jag gärna spekulerar om är Milans startelva nu när de har en trio brassar, den evigt dykande filmstjärnan och en grabb från Rosengård som offensiv makt. Här är iaf min hoppfulla Milan startelva, oberoende av vilket spelsystem de använder och vilken spelartrupp de föredrar.

Zlatan


Ronaldinho - Pato - Robinho


Pirlo - Ambrossini


Zambrotta - Silva - Nesta - Sokratis


Abbiati


Detta är för mitt eget höga nöjes skull och har ni andra åsikter att komma med så nämn de gärna (så att jag kan håna dem, moahaha). Den enda som jag velat ha med är Seedorf, men han är för långsam känns det som, han kan komma in när Pirlo skadar sig, vilket sker titt som tätt.

[NJKC]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0