Juletid

Äntligen måste man väl säga när julen äntligen nalkas. Jag, liksom ni, har haft mycket på min tallrik under en väldigt lång höst utan snö och mycket mörker. Det känns faktiskt skönt att inte behöva träna fotboll eller sköta träningar på ett tag, även om jag brinner för det kan det bli för mycket av det goda och mellan den 22e till den 7e kommer jag ägna mig åt andra intresseområden (vissa mer frivilliga än andra). Gladast är jag över att två av mina bästa vänner kommer till Skåne efter lång frånvaro samt att min bror som bott i Melbourne sen juli är tillbaka över nyår och vecka 1 - bara det gör att frånvaron av lektioner känns än mer välkommen.

I övrigt i fotbollsvärlden händer det mycket som vanligt. Guidetti etablerar sig allt mer som en landslagsspelare, Suarez har blivit avstängd åtta matcher för rasism (med en intressant följetong såklart), Villa missar antagligen EM, och Harbuzi kanske återvänder till Sverige. Själv försöker jag hämta mig efter El Clásico där kära Barca visade var skåpet ska stå samt håller La Liga vid liv där Real tyvärr krossar alla mindre värda lag.

Nåväl, mina förhoppningar inför nästa år är att verkligen kunna titta mer på fotboll - har inte blivit tillräckligt under hösten och att Sverige verkligen gör ett bra EM, vilket nödvändigtvis inte behöver mätas i vinst och förlust. Det ska även bli kul att spela själv på lite mer allvar och att gå Uefa A utbildning. Alltså, mycket kommer att hända 2012!

[njkc]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0