Notice

Det är mycket som händer just nu, både i världsfotbollen och för egen del så det blir en serie med små notiser utan någon riktig röd tråd eller kopplat sammanhang - hoppas att det smakar ändå. Kan nämna att jag tänker sammanfatta min SSC vistelse, men det kommer senare. Grattis Uruguay!

 


Fan vad roligt att Alexis Sanchez äntligen blev klar efter allt snack, frågan är bara om han kommer att leverera men i världens bästa lag och med alla sjuka passningsspelare där så vore det konstigt om han inte passar in. Jag känner att Barcelona har agerat smart gällande försäljningarna av talangerna Bojan och Romeu, där de har fått bra betalt för dem samtidigt som de får rätten att köpa tillbaka dem efter något år: floppar de har Barca fått en rejäl summa för dem, lyckas de återvänder de till Barca för en rimlig summa. Samtidigt har Barca kickat JDS och förlängt med Thiago. Nu känner i alla fall jag att det inte saknas något i truppen då de har fått svar på att Thiago håller och förstärkt sitt anfall i form av Sanchez och relativt okände Kiko samt återvändande Keirrison.

 


Vi har bjudits på några grymma transfers hittills men några riktiga bomber ska väl kunna smälla av innan Silly Season är över. Mina förhoppningar är att Premier League värvar in fler stora stjärnor eftersom det i min mening inte finns topp fem världsspelare där. Närmast är Rooney dock, före i övriga Europa är åtminstone Xavi, Messi, Iniesta, Pique, Ronaldo, Sneijder, Etoo, Thiago Silva, Schweinsteiger, Neuer och kanske någon till.

 

 

Träffade Olof Mellberg för typ tio dagar sen, han såg faktiskt lika "Vikinga aktig" ut som på TV - men mer om det senare.

 

Är ett stort fan av John Guidetti, tycker inte att han är divig eller överdrivet kaxig - känner mest att han marknadsför sig själv på ett smart sätt. Maken till träningsflitigare kille får man leta efter och att City inte ville släppa honom är helt fantastiskt med tanke på vilken stor satsning de gör. För min del får de gärna göra sig av med Tévez, Balotelli, Adebayor och Dzeko om det innebär speltid för "Big Man Guidette".

 


Ikväll är det tydligen träningsmatch med Stehag och för egen del blir det väl ett kortare inhopp eftersom jag inte kunnat träna på sistone eftersom jag varit i Norrköping. I den interna ledarmatchen på Sports Camp gjorde jag i vart fall hat trick i 5-2 segern så viss form har jag även om jag inte har tränat allt för hårt på sistone.

 


Imorgon är det träningsstart för Höörs IS Juniorer, vi vann vårserien trots allt vilket är enormt roligt för grabbarna och det är min första serieseger som tränare och förhoppningsvis inte sista. Konkurrensen i laget är för närvarande väldigt hård och det är en riktigt bra kull som kan komma att förstärka A-laget till nästa säsong.

 


Tidigare nämnde jag att det är klart att jag får ansvar för Landskronazonens P97 LTU (Lokal Talang Utveckling). Det är ett bra steg i karriären och det är tydligen få som får den chansen - bara att tacka, ta emot och sen göra sitt absolut bästa. Lokal talangutveckling är extremt viktigt och förhoppningsvis kan klubbtränare som inte har någon stegutbildning få inspiration därigenom, det handlar i korta drag mest om att höja kvaliteten på våra inhemska spelare tidigt. Nu har jag även gjort klart med permanent målvaktstränare samt lokal för de första lägren.

 

 

Nejfan, nu måste jag styra upp ett par saker. Skaffat ny TV och tydligen måste nya sladdar köpas om man ska kunna koppla det till PS3an och datorn - önskar att jag var mer intresserad av sådana grejer.

[NJKC]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0