Världens värsta mittbackspar

Som de flesta kanske vet är jag inget fan av Rel Madrid, men jag respekterar det motstånd de står för, Mourinhos kompetens och att de har några fantastiska spelare i laget. Vad jag däremot inte respekterar är deras portugisiska mittbackspar Carvalho och Pepe. Gång på gång skämmer dessa herrar ut sig i matcher med större fokus med deras smutsiga spel, det är bortom tufft, hårt och fult. Igår skulle Carvalho kunnat få tre gula kort och Pepe skulle fått tre gula och utöver det ett solklart rött för stämplingen mot Messi, vilket tyvärr inte upptäcktes av domaren.

Real Madrid har en image om att vara en hårtspelande vinstmaskin och deras facit i år är imponerande och ju mer jag ser dem spela desto mer beundrar jag deras stil. Därmed sagt så växer mitt tidiga Real Madrid hat fram när jag ser ett kräk som Pepe visa sitt rätta jag. Vore jag General Manager för Real så hade jag efter säsongen gett mig på jakt efter två nya eleganta mittbackar istället för lastgamle Carvalho och psykopaten Pepe.
Vilka mittbackar finns som alternativ? Jag tror att Thiago Silva, AC Milan och Neven Subotic, Dortmund hade varit ett spännande alternativ då båda har sina bästa år framför sig och har just det som Real och Mourinho (oftast) står för: Disciplin.
[njkc]

Kommentarer
Postat av: Daniel

Hej!



Jag har av intresse för att bli fotbollstränare i elitnivå sökt på google om tips över vilka vägar man skulle kunna ta, då jag sökte på google över hur man ska göra så lyckades jag komma fram till din blogg. Läste längre ner att du blev antagen till en kurs det svenska fotbollsförbundet arrangerar. Men frågan är till dig hur kan man göra? vilka vägar kan man ta? är det bäst att gå en fotbollsutbildning på akademisk nivå? erfarenheter osv. då jag inte förstår så mycket av vad som skrivs på fotbollsförbundets hemsida så hoppades jag på att du kanske kunde hjälpa mig! Maila ([email protected]) mig gärna om du har tid/ork.



mvh. Daniel

2012-01-30 @ 21:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0