Avancerad

För att inleda: stort grattis till Elfsborg som bärgade SM Guld för ett par timmar sen. Tråkigt nog hamnar guldet inte i Skåne denna säsong, en tröst är i alla fall att det inte gick till Stockholm (AIK) eller Göteborg (Häcken). Roligt också för Jörgen Lennartsson, Klas Ingesson, Tobias Linderoth med fler - de har enormt bra tränare i Elfsborgs diverse led. 
 
 
 
 
Skaffade FIFA 13 i förrgår, sjukt jävla bra spel. Får inte sitta för mycket med det då jag har viktigare saker för mig - men som relaxmetod kommer det bli välanvänt. Har spelat mycket med PSG då de har ett riktigt roligt lag med Zlatan som viktigaste spelare. På tal om honom - visst fan är det väl utvisning på den satsningen mot St. Etiennes målvakt Ruffier? Det är nog inte många, förutom Raiola, som kan avdramatisera och skylla på domaren i det fallet.
 
 
 
 
För egen del händer det grejer. Jag tog i förra veckan mitt Uefa Advanced Diploma som tränare vilket var väldigt skönt. Den instruktör som bedömde mig var Lasse Jacobsson som varit Allsvensk tränare för Öster och Halmstad, han var mycket duktig och det var lärorikt att lyssna på honom. Det gick väldigt bra på kursen, över förväntan faktiskt och jag fick ett fint omdöme. Det är skönt att ha detta med sig i bagaget när jag inom kort ska söka jobb som lärare, min dröm är att jobba målmedvetet inom en bra fotbollsakademi eller fotbollsgymnasium men det dröjer nog tyvärr ett tag. Utbildningsmässigt tar jag nu sikte mot Uefa Youth Elite, men vet inte riktigt hur det ser ut med ansökan och antagning men det löser jag när det blir aktuellt. Uefa Pro är inte på tal på flera år, men någon dag hade jag gärna stoltserat med den också - väldigt få tränare når den nivån och det är värt att försöka. Om det är förvirrande att hänga med i fackspråket så ser tränarstegen ut så här. Jag fick träffa många bra människor under denna kurs och jag hoppas att vi ses igen.
 
 
 
 
Klart blir också att jag lämnar Höörs IS inför säsongen 2013. Sammanfattat har det varit roliga år i Höör och jag var inte främmande för en ny tränarroll inom föreningen, men det finns för många fördelar med att söka sig till något nytt i Malmö istället. Så på måndag kommer jag sitta i möte med en klubbchef för en elitförening här i stan och jag hoppas på att ges en härlig utmaning som ungdomstränare på nytt. Det ska bli jätteroligt att arbeta aktivt för att utveckla mina nya spelare och forma dem inför framtiden. För egen del hoppas jag att detta kan leda till akademijobb i framtiden, det är ganska nära nu fast det dröjer, som sagt, innan något konkret dyker upp. Klubben som jag ska till passar mig som handen i handsken, både jag och ledningen är angelägna om att komma till en bra deal för båda parter.
 
 
 
 
 
Till något annat: tråkigt att Trelleborg trillar ner till div. 1! Den luckan hoppas jag verkligen att Lunds BK kan fylla genom att besegra Värnamo i kvalet. Jag tror spontant att de väger för lätt men större mirakel har hänt. I Allsvenskan fick Örebro gärna åka ner, de har alltid varit ett tråkigt lag som man har noll intresse för. Tillika kunde gärna Sundsvall, Gefle och Syrianska gärna åkt ner för min del med. Roligt för Östergötland att de har ett par lag att räkna med nu också, Åtvid och Peking överraskade mig rejält, trodde verkligen inte att de skulle hamna på övre halven. Kul också att Öster går upp, alla gånger i Växjö har gjort att man uppskattar hela deras idrottsområde med, och med Myresjöhus Arena kommer de säkert dra folk.
 
[NJKC]

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej,
jag har kollat på din sida och tror du skulle passa som affiliate för vårt företag sportsevents365.se som jobbar med att sälja fotbollsbiljetter. Vänligen hör av dig så berättar jag mer.

2013-04-15 @ 14:16:03
URL: http://www.sportsevents365.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0