Bangursaspor

Teteh i Turkiet är nu sant. Jag tycker att det är tråkigt att Allsvenskan går miste om honom efter såpass kort tid, är mycket imponerad över hans framfart under säsongen och jag hoppas verkligen att det går bra för honom. Något som slår mig vid denna transfer är att han faktiskt går ganska billigt. Han är 21 år gammal och har dunkat dit 15 bollar på 18 matcher vilket visar prov på att han verkligen kan acklimatisera sig. Borde inte en spelare av denna kaliber gå för mer än "bara" ca 32 miljoner. Gerndt är bra mycket äldre och har haft lång tid bakom sig utan stor framgång, sen gör han en riktigt bra säsong och går för 35 miljoner till Holland. Det känns faktiskt som att AIK kunde fått mer.




Appropå något annat så är jag glad att Oscar x 2 (Carlsén och Lewicki) återkommer till svensk fotboll. Jag skrev om båda för 1.5 år sen och det ska bli fantastiskt spännande att se båda hävda sig i Allsvenskan. Hoppas att det kommer gå lika bra för dem som det gick för Guidetti, som även han kanske blir utlånad. Vi får verkligen tro på att dessa tre, bland andra, kan göra väl ifrån sig så att U21 laget på nytt gör bra ifrån sig - sommaren 2009 var extremt rolig.





[NJKC]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0